selamat datang

KEDAI BUKU PERINTIS PUTRA PERDANA

Jem jem jem


Setiap hari rutin pemanduan aku ialah dari umah kesekolah.2 km kemudian,dari sekolah kekedai .anggaran masa 25min.Highway (memandu secara berhemah)lebih kurang 90km sejam.sebelah petang aku akan kepetaling jaya yang mengambil masa 30 minit...campaur jem.dan dari petaling jaya keshah alam pula mengambil masa 2 jam.itu yang normal jemnyara.kalau teruk mau pukul lapan malam.

demi tanggungjawab aku menghantar anak anak kesekolah dan juga latihan praktical aku pasrah dengan rela.Namun situasi jem membuat aku agak kesal.mana tidaknya...masa satu jam itu amat berharga...dan terbuang dijalanan .

Namun aku harus ambik kebaikan dari musibah jem yang kadang membangkitkan macam macam rasa.apa yang aku buat;
Mendengar hot fm....
sesekali aku bersajak mengikut kata hati
menyanyi lagu2 kegemaran
kalau boring dan nak tenang jiwa aku akan pasangkan dvd bacaan ayat suci.dan cuba menhafalnya.
atau menjeling gelagat penumpang lain.

Jem memang menguji kesabaran yang tinggi.Aku mmg sakit hati mendengar hon kereta yang jelas menunjukkan mereka kurang sabar.Dan aksi mat mat motor menyelit dan memotong buat aku jadi seram.tak sayang nyawa...agaknya.Jem juga mengajar aku jadi berani dijalan raya tidak kira apa situasi pun....

Category:

0 comments:

Post a Comment