selamat datang

KEDAI BUKU PERINTIS PUTRA PERDANA

BAGAIMANA SAYA MULA JATUH CINTA DENGAN SUSU KAMBING.
























Sebenarnya ia bermula dari diri sendiri.Saya mula menyedari kesihatan saya agak kureng...semenjak dua menjak ni.dari segi fizikalsaya nampak mcm org tua yang baru keluar dari wad...jalan pun slow.lutut selalu rasa ngilu.nak rukuk pun mcm tak confident..

Dari dalamam saya agak stress dengan urusan rutin.KADANG 2saya tak perasan keadaan muka saya .hinggakan ade supplyer saya menegur..."puan tension ke"
saya faham muka tension mcamana.mungkin makeup yang saya calit2 kat muka tu tidak memberi kesan ...

balekkerumah saya mengadap cermin besar dan meneliti diri saya...muka saya mcm susah nak senyum
muka prob kata org.

saya melanjangi ukuran susuk tubuh badan saya....mmg tak akan mencairkan mana2 lelaki yang memandang saya...walaupun dia dah berpuasa 10 thn....(senyum kambing)

Suatu hari saya jumpa kwan saya .datin rose dibutiknya.saya nampak dia memberi minum susu kambing kepada kucingnya....kucing jenis mahal.dah 3 thn dia amalkan.Dan dia memberi sampel pek susu kambing dengan srulina perasa kopi apabila saya pok pek pok pek pasai lutut dan badan yang macam tak cukup vitamin ni...

Dan sempat juga dia bagi kuliah.."Hang kena jaga sikit.badan hang tu.."pok pek...........
ada juga 2 min...

Semasa dia hulurkan pek percuma tu dia kata hang trylah dulu.....ni susu je,anggaplah mcm ANLENE...yelah kita dah tua ni tulang2 kita dah nak expired.

Seminggu selepas tu saya pergi dengan rela ke butik kawan saya.Sebab pek yang dia bagi tu dah habis dan saya rasa perlu teruskan.nak tau kenapa?
Badan saya mudah berpeluh,dan saya yakin lemak tepu dalam badan saya akan mula mencair....
lutut saya dah ok...dan boleh buat aktiviti tanpa ragu2 bila nak membongkok
saya tak mudah merasa penat...
pengambilan sarapan susu campur sprulina.(sebenarnya lg sedap kalau dicampur) membuat saya tidak terasa lapar...dan susuai nak berdiet.
Dan saya mula amalkan diet dari hari itu.saya tak ragui kandungan susu kambing...dan kandungan dalam sprulina.
(Semua org tahu apa kebaikkan sprulina)yang suka travelling tu elok bawa bekal ni....

Sejak dari tu saya mula jadi penceramah gagap kat staf dan kawan2 saya.(kanapa saya kata gagap)sebab saya jarang bercakap lebih dari 50 perkataan sehari.kalau org suruh saya bercakap depan orang awam mahu berpeluh satu baldi....itulah saya....

Dan yang buat saya lebih excited ialah bila dia cakap susu ni kalau diamalkan boleh buat kulit kita jadi cerah...dan awet muda...Ha.apalagi...sbb selama ni kulit saya mmg jenis' kegelapan 'hehe.kalau nak dibandingkan dgn kulit huby saya yang sentiasa berjemur kat padang golf..saya dikira lebih gelap(kesian saya)hmmm kalau buat undian dalm keluarga saya pun.sayalah yang paling gelap.ooooo tidakkkk.Dan saya bernekad ingin kuruskan badan.saya mahu memberi kejutan kepada kawan kawan saya yang dah lama tak jumpa...(nampak kurus.kulit cerah dan lebih muda).saya ingin memakai kebaya pada hari penting suami saya nanti.dangan ukuran 38.25.38....huh..tak dapat saya membayangkan...(hmmmm berangan lak pula)

sekian dulu....saya akan cerita lg...

4 comments:

menyegar said...

awek muda? em kalau untuk org yg muda mcm saya mcm mana ek? adakah nampak mcm 17 tahun?huhuhu

zeza said...

nampak mcm baby...yang sentiasa nak susu je...

menyegar said...

haha, baby tak kanlah pulak nak menyusu susu kambing huhu

zeza said...

susu maknya le...buat2 tak faham..yang lebih segar dari penyegar

Post a Comment