selamat datang

KEDAI BUKU PERINTIS PUTRA PERDANA

harap kau mampu


aku sudah jatuh dalam lumpur pasir itu
makin bergerak makin kedalam
dan mungkin aku akan hilang
yang tinggal hanya pasir dan selutnya
kalau kau sudi
hulurlah tanganmu
samada kita jatuh bersama
mati bersama
hanya kau boleh tahu

kalau kau mampu
kembalilah aku seperti dulu
sebelum kau mengenali aku
agar hidup kita lebih terurus
agar aku tidak terjerumus dalam selut pasir ini
kerana aku tahu
kau juga tak mampu menahan air mata
kalau aku tiada
apatah lagi hilang didepan mata
disaat kamu meminta
roh aku bersatu dalam jiwamu

kalau aku hilang
sayang.....
dalam lumpur pasir ini
pastinya tiada nesan untuk dikenangi lagi
tiada haruman bunga yang kau akan taburi

sekarang kau didepanku
samada melihat aku hilang perlahan lahan
atau kembalikan aku dalam dunia kita
seperti dulu
kalau ada pun
cinta
ia tak mungkin menyatu
da

Category:

4 comments:

Anonymous said...

Cantik pemandangan sungai tu.menyegarkan minda bila melihat alam semula jadi.Sajak yg baik

kedai buku perintis said...

terima kasih.
hanya jauhari yang kenal jauh harinya

Anonymous said...

Itu bkn kata saya tapi saya tetap setuju kata-kata itu ~ sy

saba said...

salam anon june 1 dan june 3

kadang2 kata2 itu hanya sekadar kata kata.

Post a Comment