selamat datang

KEDAI BUKU PERINTIS PUTRA PERDANA

jangan pertikaikan 2

"hukuman atau ujian"

bulan tidak muncul pun malam ini
sebutir bintang pun tidak ada.
sunyinya bagaikan taman kematian
tak tertembus pandangan
kenapa mesti malam
dipalu kesedihan,meranap jiwa raga
di belenggu sepi,seolah akal turut mati

hukuman apakah ini
saat aku sudah dewasa dalam mencari
hluan hidup yang hakiki
atau aku sedang jalani
ujian yang memedihkan hati
saat aku ingin melupakan
datangnya berlumba lumba
saat aku menadah tangan berdoa
datangnya wajah wajah menghina
layakkah aku
menitis air mata
untuk satu harapan.....
Aman disana tanpa dosa?

Category:

4 comments:

SEKALUNG BICARA said...

Salam sahabat ku.

ku harapkan. bersabarlah banyak2, kerana kesabaran separuh dari keimanan. kekuatan diri adalah kebaikan buatmu....

dari teman mu...

Anonymous said...

Sebuah kesedihan?

kedai buku perintis said...

anon....sebenarnya setangkai kesedihan hehheheh...ni kan sajak je.sinonim dengan sedih2 luka2 darah2

bulan bintang laut gunung pantai laut,,,,

Anonymous said...

Emm penyair bollywood lah ni ek.. guling guling dari gunung ke laut heheh

Post a Comment