selamat datang

KEDAI BUKU PERINTIS PUTRA PERDANA

apa perasaan anda

(ini kucing belaan anak anak aku.namanya mafia.ada face book lg.add lah jadi frend dia...)



lapar..... 3 jemput nasi(nak diet)
sesudu tempoyak plus sesudu sambal belacan
dua keping salad
dua ulas petai
seekor ikan kecil goreng(ikan yang ala mcm ikan koi tu)
dua sudu kuah kari
segelas air limau panas.....
sila bayar disini....menunggu....
.
RM 6.50....kak...
Ha? aku agak terkejut.Tak percaya... namun aku redha membayar..SEdekahlah...
kerusi plastik usang..aku tarik. tiba tiba seekor kucing melompat diatas meja. aku turunkan anak kucing kebawah.Kucing terbuang..agaknya lapar...

tuan punya kedai datang dan mengambil anak kucing itu.berjalan didepan dan ruang kosong dan menyepak anak kucing itu.mataku terpaku melihat lambungan hebat persis seperti bola.terkelu...

aku merenung makanan yang belum aku sentuh.hilang selera tiba tiba.aku mengambil ikan yang belum aku jamah dan mencari anak kucing yang menyorok bawah meja.mungkin sakit atau terkejut.aku meletakkan ikan tadi didepan kucing itu.tiada reaksi....aku menjadi kesian.

aku kembali kemeja.betul.aku hilang selera.aku meneguk air limau , bangun dan berlalu. seketika aku perasan tuan punya kedai itu melihat ..... hilang lapar.... dalam hati ,the first n the last time i come here..aku sempat menoleh kepada lelaki tadi,dan aku tak dapat meneka apa yang difikirkan.muka boleh tahan.macho dan maskulin.tegap sasa.idola datin datin........

rambutnya panjang.dan diikat rapi...sebetulnya sedari dulu aku memang negatif dengan lelaki yang berambut panjang.jangan harap aku akan jatuh cinta dengan penampilan begitu... perjalanan balek tersesat..lupa bawa gps.dan aku mengelamun pasal kucing tadi

.dirumah aku ada 6 ekor anak kucing yang masih perlukan ibunya.dan bila dia boleh berdikari ..akan aku pindahkan dia ...(tak sampai hati nak cakap buang)anak kucing yang putih gebu tapi muka mirip kecinaan sikit,matanya..sepet..lalu bernamalah dia...ah tong.ah meng.ah pu.ah teh dan ah ah lagi...


sampai dirumah jam 6.30 ptg.sehari berada di Nilai.Malam aku menyambung tenaga di kedai buku perintis...jam 12.oo aku pulang.seperti cerita cinderella
.aku menyandar badan disofa.letih .
menung menung.....

Category:

2 comments:

SEKALUNG BICARA said...

salam zeza

manusia berhati batu,
binatang pun punya perasaan apatah lagi jika dipersia-siakan.

saya pun ada juga 4 ekor kucing tapi rasa kasih saya teramat sangat pada hewan itu.. Org kata membawa rezeki kalau kita menyayangi binatang. wallahhuaqlam ..hehe

zeza said...

salam sekalung....
saya difhamkan kehadiran apa apa mahkluk kepada kita sebenarnya menduga iman kita.dan Allah tahu
kelebihan kita.Hatta semutpun kalau niat kita menyiksanya hukumnya tetap ada...
bukankah kita lebih menjadi pemikir bila diduga untuk semua ini....

Post a Comment