selamat datang

KEDAI BUKU PERINTIS PUTRA PERDANA

setting,feeling n action

tiga perkataan ini melekat dalam otak.penceramah dengan gaya selamba,agak lucu.agak islamik.dan diselitkan sedikit lucah.dalam perjalanan pulang hanya tiga perkataan sahaja yang aku pegang.

  1. setting......yaitu mind set.dan matlamat kita keaarah tuju hidup.jangan pertikaian berapa lama kita boleh hidup.tapi apa yang boleh kita sumbangkan selama kita masih bernafas..
  2. feeling.....merasakan yang kita sudah mencapai matlamat itu.sejenis angan angan yang berguna.
  3. action.....untuk mencapai sesuatu kita mesti bergerak.Memang rezeki datang dari tuhan.Tapi Tuhan juga mencipta formula untuk sesuatu kejadian..bulan tidak jatuh diriba.bulan juga tidak berbicara tentang cahayanya.

Aku sampai dirumah jam 12.30 mlm.Jam yang tak sepatutnya aku berada dijalan raya bersendirian.Jam manusia lain hanyut dalam mimpi atau tanpa mimpi..bersembang sembang
dengan kawan kawanku ternyata mereka bukan jenis duduk diam atau sekadar menunggu habuan.Salah seorang kawan yang baru aku kenal..berkata..saya sudah lama jadi ibu tunggal dan
rezeki saya ialah semangat.

sesampai dirumah...meletakkan beg.suami memandang .diam.dengan badan yang berpeluh peluh.baru selesai bersenam sambil menunggu kepulangan.dunia sudah terbalek.dulu aku menunggu suami.sekarang suami menunggu aku...apakah ini seseuatu yang kena aku fikirkan kembali.pagi tadi.aku berkata dengan suami...mulai malam ini kita kena tidur jam 11 mlam.
itu hanya kata kata...hanya impian.hakikatnya jam 11.30 aku masih dalam perjalanan..

hari ini aku ke nilai.banyak benda yang aku kena uruskan selain dari bermain ilussi..ilusi baik dan nakal....Nakal?


...menun

Category:

1 comments:

Menyegar said...

Salam.Kenapa menun tu? hari ni sibuk ke?

Post a Comment