selamat datang

KEDAI BUKU PERINTIS PUTRA PERDANA

hadiah untuk sikecil



salam bahagia.

renung sekejap.hadiah apa yang anda terfikir untuk diberi kepada kepada anak anak anda.sepanjang saya bekerja di kedai perintis hanya 10% ibu bapa membelikan buku sebagai hadiah untuk anak anaknya.zaman moden ni anak anak selalu disogokkan dengan hadiah berupa game.spt ps2 ps3 atau yang loaded tu xbox.Harganya mencecah ribuan juga.

pernah juga pelanggan saya meminta saya bungkuskan hadiah yang berupa handphone untuk sikecil 7 tahun.kononnya senang dipantau.berani saya cakap handphone sedikit sebanyak boleh merosakkan minda anak anak.kita sebenarnya yang menentukan pembentukan rohani dan jasmani mereka.berubahlah cara pemikiran kita hanya semata untuk menyeronokkan anak anak.
banyak cara yang lain untuk menunjukkan kasih sayang kita.
tanamkan minat anak anda kearah membaca.....

Category:

2 comments:

SEKALUNG BICARA said...

salam.

bagus info yang diutarakan mengenai pendidikkan anak2 zaman skrg.
tapi zaman cyber ni kebanyakan ibubapa lebih menjurus kepada hadiah yang berupa alat2 komunikasi. malah pendapat mereka itu adalah peredaran zaman dan intelektual mereka..
Bagi saya biar moden sekali pun pelajaran yang bersumberkan pembacaan buku adalah yg terbaik untuk menambah ilmu dan pengetahuan. Bukankah buku itu adalah gedung ilmu!!...

kedai buku perintis said...

salam sbst
terima kasih sudi mengomen disini.lama bawa diri.......

Post a Comment