selamat datang

KEDAI BUKU PERINTIS PUTRA PERDANA

yang bersisa


bersandar disofa yang lembut dengan tangan dibelakang kepala.kaki dilunjurkan ala senaman taici.menarik nafas dalam dalam.menhembusnya perlahan lahan seiring keluhan yang tak tahu darimana punca ketegangannya.Sisa tenaga yang ada ini sekadar melihat disekeliling tanpa mampu berbuat apa apa.

aku pejam mata....kosong...buka mata kosong....dan pejam lagi...kosong,Tiada lagi apa apa yang nampak diingatan.Bagusnya kalau ini yang aku hadapi sedari dulu.Kosong dan lapang fikiran.Namun betulkah ia tidak meninggalkan bekas?

bantal kusyen ku tarik kedada.Rapat dan kejap.dulu merangkul bayi dan biarkan ia bermanja didada begitu membahagiakan.Kosong dari segala keletihan dan kerisauan.merenung matanya yang bersih seakan dunia ini milek ibu dan bayi.

kerinduan saat begitu begitu menyesak dikalbu.kini sendirian bersandar disofa dengan tangan menjunjung kepala dibiarkan tanpa sapaan.teringat kata kata yang masih disimpan
"kita sebenarnya bersendirian didunia ini.samada hidup dan mati.mereka hanya peneman zahir dan secara batinnya tidak ada perkongsian."waktu aku menatap sipenutur itu.hati menjadi pilu teramat sangat.Kamu memang tidak ada" perasaan."Dan selama ini tidak ada perkongsian.hati dan jiwa raga.dan kerana apakah kamu membajai aku selama ini?ya aku semakin mengutip sisa sisanya kini....

Category:

0 comments:

Post a Comment