selamat datang

KEDAI BUKU PERINTIS PUTRA PERDANA

tersentuh

diluar menunggu.

ICU

wajah suram.muram dan bimbang
bercakap seakan berbisik sesama sendiri
seperti pasrah dan menyerah

ok..".awak boleh masuk"
tolong matikan handphone ye.teguran seorang pegawai yang berdiri dipintu.
akur.berdiri sejenak dan matikan talian...

dideretan pesakit pesakit,yang tidak sedarkan diri..masing masing sedang berperang dengan kekuatan yang ada.wayar wayar yang berselirat dan mesin mesin penyambung nyawa begitu menyentak rasa..Bagaimana nasib aku pula....

diam.kaki berhenti.sekujur tubuh yang yang kukenali tenang dalam pembaringan.Seorang anak tekun menhabiskan surah surah.memberi senyuman yang maknanya amat difahami.Hati tersentuh .sebak.aku memberi hadiah surah yang ku hafal....semuga Allah memudahkan urusannya dan semuga dia kembali sembuh...

diluar....
seorang anaknya datang bersalam dan mencium tangan.aku memeluknya erat dan menyabarkan dengan kata kata semangat...

dalam perjalanan...
bagaimana perjalanan hidup aku seterusnya.....
????????????????????????

Category:

1 comments:

azahrohaizah said...

takziah buat dia ...semoga di permudah kan oleh Sang Pencipta..

dan doa buat mu dan aku
juga semoga di permudah kan oleh Nya

Post a Comment