selamat datang

KEDAI BUKU PERINTIS PUTRA PERDANA

WAJAH SELAMBA/..DAN LELAKI BUTA DENGAN TONGKATNYA


...AL KISAH.................
wajah selamba.namun didiamkan banyak perkara.menikmati minuman kosong sekadar membasah keringnya idea.fokos tiada.bicara sekadar memecah sunyi sekitarnya.Hanya jari yang sibuk memicit huruf huruf di talian bimbit .kesibukkan disengajakan dalam ruang masa yang amat terbatas.

Seorang lelaki bertongkat menghulurkan tissu.Ditemani seseorang sebagai pendorong simpati.Berdiri beberapa minit pun akan meragut rasa kurang selesa pada pengunjung gerai disitu.Ada yang sudah bersedia dengan huluran sebagai mesej...ambillah.jauh dari sini secepat mungkin.

Mengerling...langkahnya tiada sumbang.yang bertongkat didepan.Tiada ada keraguan pada tongkat yang dipegang.Tiada teraba raba mencari laluan terhalang.si pendorong belakang memegang bahu sibuta dimalam kelam...Bukan memegang tangan.Kalau sudah ada penolong penunjuk jalan.kenapa tongkat masih ditangan...(bermain prasangka)

Begitu mudahnya menipu.bermodalkan menagih simpati.Simpati di manupulasikan untuk mengaut untung yang tak perlu bersusah payah.kembali pada wajah selamba.cuba mencuri sesuatu yang ada dimata.tiada. kosong.pandangan nya seperti melihat awan dilangit atau masa masa yang bakal diuliti.

"sicelik memegang tongkat
meraba raba melobi berkat
diakalnya kebenaran disekat
dibulan dia bermunajat..

"masa untuk pergi"ye detik itu tetap patuh pada peraturan.Sekadar dipinggiran mencari sesuatu dalam batas bersilang..

dalam perjalanan..sibuta dengan tongkat..seringa jumpa dimana mana.sukar dibezakan mana yang betul betul buta atau buat buat buta...namun perkiraan ini hanya bergantung pada nasib..
ye begitulah nasib yang membantu dan yang buntu....ianya TETAP MELAYU....

Category:

0 comments:

Post a Comment