selamat datang

KEDAI BUKU PERINTIS PUTRA PERDANA

kera dihutan disusukan....

Amat sedikit orang malayu yang mahu bercakap pasal ketidakseimbangan peraturan juga tindakan menjulang bangsa asing dari menunjangkan bangsa melayu itu sendiri.Peraturan undang undang membuat kita patuh sehingga kita ditahap membutang biji mata pada perlakuan yang menyakitkan mata namun sekadar itu sahaja.Lihatlah bagaimana sikap biadap mereka agak keterlaluan dan dalam tersiratnya menterjemahkan betapa mereka membenci kaum melayu.

Contohnya,dibelakang rumah saya.jiran india membangunkan tiga tingkat rumah tanpa kelulusan mpsa,dan tentu sekali ciri keselamatan tidak diperdulikan.Cara pengubahsuaian ala kadar(sekadar menambah ketinggian setingkat dengan hanya menyambung struktur bangunan yang sedia ada.)Sedangkan pihak saya telah mengemukakann plan usulan dari pihak mpsa dan diminta membayar sesekian harganya.tetap juga dikenakan saman,atas kesilapan yang kecil dan tak munasabah.Saya mempertikaikan,sekiranya tindakan roboh premis yang dimanbil tindakan.saya mahu melihat premis dibelakang rumah saya itu yang patut dirobohkan,kerana dalam terang dia menyalahi undang undang pengubahsuaian.Pegawai itu terdiam.namun tetap mencatet saman atas sebab perintah.

Dijalanraya sikap kurang ajar amat ketara kepada pemandu bangsa cina.Begitu juga dalam peraturan berbaris dalam mana mana permintaan counter.Bangsa ini dengan selamba memotong baris tanpa alasan dan memohon maaf.Gulungan ini jugalah yang tinggi dalam gejala rasuah,Dalam industri komersial.merekalah penghulur senyap untuk memastikan mereka kekal dalam industri teratas.Malangnya bangsa kita dikaitkan dengan sikap moral yang rendah.

Rasa kesal apabila diperingkat pinpinan nasional turut menjulang mereka ditahap awan,sedangkan mereka lah yang menitiskan air mata orang melayu dengan rasa kesalnya.
Mendung hitam yang diharap dapat mencerahkan langit (satu malaysia)hanya memberi rasa yang bersisa dan harapan yang makin sedikit.Luka yang sedia ada ditambah lagi dengan luka luka yang serba baru.Hiduplah hati hati ini dengan semangat yang berair mata.

Kenapa harus dijulang mereka mereka yang ternyata pernah mengkianati bangsa melayu dan kembali hanya sekadar sedar.Saya benci namewakwe dan terkini nalla.Kenapa dia?Bangsa melayu dan islam sudah pupus ke?

mungkin betul kata kawan saya.gembala lembu hanya suka menambah bilangan lembu.untuk mendapat keuntungan penyebeleh lembu tu sendiri...

kecewa..mengeleng geleng...

Category:

0 comments:

Post a Comment