selamat datang

KEDAI BUKU PERINTIS PUTRA PERDANA

dosa dalam sajak sajak


aku tenang
lalu dikatakan laut itu bergelora
segelora jiwaku pada pembaca
aku gembira
lalu dibentangkan sebuah duka
untuk dikongsi bersama
aku sedih
alu aku melukis pelangi yang indah
dan menikmati keindahan bersama
aku ingin ketawa
tapi aku melakarkan air mata yang tumpah
iye...
kadang kadang ia tidak seharusnya terjadi
pada masa yang minta difahami
aku bersembunyi
disebalek kata kata
yang ku jadikan jambangan yang indah
ianya bernama sajak
untuk mengajak
bukan melihat dirinya
yang sukar dibezakan
antara isi hati dan lakaran hati
sumbangan imagenasi.

sajak sajak
dusta yang mewakili
hati hati barangkali
mungkin bila sudah terbentang
ibarat berkongsi langit yang luas
bukan lagi untuk diri sendiri
namun segalanya sudah berkongsi


p/s
sukar diduga hanya pada kata kata.mungkin kebetulan atau disengaja.untuk kamu yang membaca ini..terima kasih kerana mengingatkan dosa yang telah terjadi.insaf diri dan melihat diri.bershukur seadanya......

Category:

1 comments:

Pembunuh Tanpa Bayang said...

syukurlah masih di beri peluang untuk kembali...

Post a Comment