selamat datang

KEDAI BUKU PERINTIS PUTRA PERDANA

Jem

Tiba tiba aku jem,Bukan pasal dijalan raya.Bukan pasal jem yang sapu kat roti atas bawah.,tapi otak aku yang jem.Terasa apa aku yang ingin lakukan hari ini tidak kesampaian,kecuali apa yang boleh masuk perut.Aku tak dapat pikirkan apa apa lagi.kecuali melepasi masa dengan sewenang wenangnya.

Laman sosial rata rata menceritakan Kesan BERSHIT dan komen komen yang pro dan kontra.Berbulu juga bila ada lagi yang menyalahkan pihak polis dan kerajaan atas sebab taksub tahap dewa dewi ini.Sesungguhnya ini adalah sejarah "kebodohan"bangsa melayu.Biarpun agama dipijak.negara dimalukan mereka tetap berpegang pada jiwa syaitan yang inginkan kuasa.Siapa 'syaitan' itu....

Jem (1)
kaki kanan keluar.kaki kiri dirumah.Tangan mencapai tak dapat.gemgam terlepas.Otak terbahagi dua.Satu tugasan dan satu lagi nadi kehidupan.Akhirnya aku terlena disofa dengan tugasan yang tidak selesai.Dan tidak juga aku keluar disebabkan masa yang hilang kesesuaian.Aku mengeluh dan memarahi diri sendiri.'u r so lazy n like macy...(dalam gambaran karton aku menunggang kepala kebawah,protes kemarahan')
Jem(2)
Dia baik,bab solat tak tinggal.Tapi kerja culas.Curi tulang.Ashik hilang waktu bekerja.Selalu juga bercanggah pendapat dengan  rakan sekerja.Nampak aura hitam(sombong .angkuh dan takbur juga riak bila membahaskan soal iman.dan ilmu agama.Kenapa jadi begini bagi mereka yang menjaga solatnya.Adakah mereka merasakan mereka sudah terlalu baik dan sempurna .Namun kalah juga bila ada pujukan yang berunsurkan nafsu kepada lain jenis.Apa bahasa yang paling baik untuk dia...aaaH PENYOKONG BERSHIT lagi..
Jem(3)
kesinambungan usahawan.Niat hati ingin mendidek generasi kepada perniagaan.Namun nampaknya lesu.Kurang berdaya maju dan terpinggir.Modal sudah disalurkan.sayap sudah diberi.Namun hanya sekadar terbang puyuh dan bersembunyi dalam rimbunan.Alahai.....
Jem (4)
Rahsia
Jem(5)
Rahsia

Akhirnya aku hanya mendengar satu suara.."tidur lagi.''
Aku bangun dan terkebil kebil.Pusingan jam berlalu dan aku hanya mampu mengeluarkan.degusan dengusan kekalahan untuk hari ini.Kepala berat.Oh semalam ditimpa hujan..

kbp
suka jem KAYA


Category:

0 comments:

Post a Comment