selamat datang

KEDAI BUKU PERINTIS PUTRA PERDANA

Katanya...

Pertemuan ini diatur dan saya terlambat lima belas minit.Malu dengan diri sendiri apabila tertera mesej "saya sudah sampai"
Saya masih setia pada jam MELAYU.Saya minta maaf tanpa memberi alasan.Alasan itu hanya  lebih membodohkan diri sendiri.Bercerita pada asasnya sebuah business akhirnya meleret kepada politik.Saya banyak berdiam diri.mendengar dengan jelas dan menyampok sekali sekala.Yang benarnya saya bukan orang yang sangat faham tentang isu yang berbangkit.Sesuai dengan itu maka saya hanya mampu bertanyakan seolan bodoh  hasil dari pembacaan dan dengar dengar.

(1)

Dengan berbangkitnya bersih 3.0 ini jelas ketara peranan KDN amat lembab dan menimbulkan kemarahan rakyat yang membenci huru hara dan akbatkan kecederaan dan kematian.
KATANYA...."Sebenarnya KDN ini pandai.Ini catur.U tau main catur?Rakyat sudah sampai ditahap "gelora"so apa perlu buat.Apakah kena bertindak secara gelora juga.What happen finally? melotup.Bommm.tsunani.Inilah yang pihak lagi satu mau.Cetusan huru hara dan mengizinkan campurtangan seperti mana yang berlaku pada negara isalam disana.Kita belajar dari kesilapan mereka.dengan cara menutralkan kembali dan biar rakyat berfikir kesan kesan yang mereka lakukan.Kalau kita membalas dengan minyak api itu akan membara.

(2)
Kita semua tahu.siapa dalangnya,tapi kenapa dibiar bebas dan dibenarkan melakukan kekeliruan pada masyarakat.?
KATANYA
"Ancaman.negara kita sudah kritikal.Kita dalam gengaman dan menunggu masa.Mereka diluar sedang mencari ruang untuk campurtangan.Bukan maknanya kita berdiam diri.Kita ibarat menarik rambut dalam tepong.KDN buat kerja mereka.Jangan ingat senang.Jangan sedikit pun buat kesilapan.Kdn tidak akan arahkan pihak polis melakukan pembunuhan pada rakyat yang memberontak.Kesilapan Musa Hitam  jangan diulang kembali.Usaha keras KDN ialah menuaetralkan keadaan.Hanya nampak kemaraan pemberontak namun akhirnya mereka mengakui ia adalah kesilapan.dan akhirnya mereka menyokong usaha usaha kerajaan kearah kedamaian.Orang Melayu pandai  dan ingat.orang melayu akan bersatu bila situasi menjadi tidak terkawal lagi.Ingat 13 mei.itulah orang Melayu.Cina memang takut melayu bersatu dan mereka cuba memecah belahkan dengan cara hasutan dan cucukan yang paling halus."

(3)
Saya perhatikan mereka yang berimejkan islam dan merasakan mereka sudah baik ,alim.mendapat hidayah Allah,mereka juga  pemecah belah yang paling ketara.Mereka menilai iman seseorang itu dengan pandangan mereka sendiri.Mereka membenci Najib yang dikatakan gagal mentarbiahkan isterinya menjadi muslimah(menutup aurat)
KATANYA:
"Seorang islam yang sempurna imannya.tidak akan menghina bangsanya seagamanya sendiri.Dia harus sedar siapa dia untuk menilai iman orang lain.Itu kerja Tuhan.Adakah orang yang tidak tinggal solatnya sudah dikira syurga untuknya,sedangkan dalam solat pun kita masih diganggu untuk khusyuk dan mendekatkan diri dengan Allah.Mereka amat mudah mendengar hasutan kerana ia datang dari orang yang berimej baik dan alim.Namun mereka lupa bahawa semakin alim seseorang itu semakin besar darjat syaitan yang mengodanya."

(4)
Pemberian bantuan rakyat malaysia.adalah rasuah akhir zaman.Dap mempertikaikan yang kerajaan akan muflis.Saya tidak nampak pemberian Rm200 kepada pelajar univerciti satu yang tidak menguntungkan ,malah kedapatan pelajar tidak menghargainya pun.
Katanya.
"Kerajaan cuba membantu golongan yang kurang mampu.Kerajaan dah membuat buget dan dia tahu bagiamana menjaga ekonomi.Saya terlbat dalam pengagehan wang Rm 500 ini.dan ada datuk dari PKR pun turut sapu.Malah ada satu keluarga turut dapat.Inilah mentaliti rakyat.Namun mereka yang beriman tahu siapa yang berhak mendapat duit itu.Rakyat marah marah kata kerajaan zalim.nah mereka nampak sendiri.apa buktinya yang dikatakan zalim itu.Malah penerima wang ini adalah mereka yang tidak pernah membayar cukai pun.Peliknya mereka inilah yang ramai ramai pakai baju kuning dan buat kecoh didataran.Adakah mereka ini bershukur?tepoklah kepala lutut.....heheheheh

Saya tersenyum.Masa tidak membenarkan cerita lebih panjang".Ah sudah lama tidak berborak begini."Katanya lagi.Saya hanya mampu tersenyum.Saya bukan pandai bersembang.tapi hanya tahu menulis. saya mengelarkan dia DATUK TOKE.sebab dia terlibat dalam semua perkara.Dari business.
pengurusan hingga kedalam kemasyarakatan.Tapi serius saya tidak menenalinya secara peribadi.Urusan saya  hanya business dan dia baik orangnya.Saya terlupa menulis
,KATANYA
"kalau anda ada empat orang isteri,isteri mana yang paling baik,Isteri satu kah.dua kah.tigakah atau empat.Patutkah kerana sedikit kekurangan isteri pertama maka anda ingin menukarkan pada isteri ke dua...Kesilapan boleh diperbetulkan tapi kehilangan akan membawa resah...

Katanya".ada lagi durian runtuh yang Pm akan umumkan"....saya tanya apa.
"bantuan ringgit kepada suri Rumah..."
"oh ye ke..hari ni saya mau jadi suri rumah" kata saya bergurau dan bangun meninggalkan meja..perbincangan....

kbp.
12.16 am
my boss belum balek.?



Category:

1 comments:

Anonymous said...

Salam.Kita selalunya terlupa surah wal asri :-)

Post a Comment