selamat datang

KEDAI BUKU PERINTIS PUTRA PERDANA

namanya kehidupan yang sementara

gambar tiada kena mengena
kalau sabut timbullah aku


kalau batu pun tenggelamlah aku
yang ada hanya lah daya
menumpang sisa sisa yang ada
yang menuju kehujung usia
atau redha dengan warna terlukis
hitam kelabu mewarnai 
hati yang kian sepi

kawan kawan yang dulu sering memagari
menemani riang dan kembang bunga ditaman
meminggiri berlalu tanpa kata dan pesan
tersingkir aku di taman yang kian usang
haruman kasturi pun tidak mahu mewangi
seakan merajuk dengan pasrah alam

bicara bulan dan bintang
malam yang kelam.dinihari yang sepi
seakan hilang sinopsis 
dalam kamus kehidupan
mendung yang berarak
membawa titisan dalam lena
yang sering terjaga dalam lewat waktu
termanggu kekosongan 

inilah kehidupan yang sementara
yang aku junjung diserata dunia
yang aku lupa ..ia adalah bulatan
dan aku tergelincir
dan hilang aku dalam kesedaran waktu
sehingga nafas dikembalikan
 


Category:

0 comments:

Post a Comment