selamat datang

KEDAI BUKU PERINTIS PUTRA PERDANA

KALAU BOLEH AKU PUTAQ MASA

25 taun yang lepaih
kat stesyen bas,aloq staq
pandanganku terbabais
pada kaki tangannya yang kebas
menungguku dengan sabaq

aku dengan sengaja
biaq dia jadi kebas.
dan aku terus lari naik bas

hari ketujuh dia tetap menunggu
mengekoriku dgn harapan
dan kerana kesian
aku menyahut seruan untuk makan makan
tiba tiba aku rasa hiba.
bila dia bersuara
hari ni terahir saya bercuti
esok nak pergi balek oversea
saya cuti seminggu saja
sebab nak tunggu zeza
tapi macam awak tak suka.
so tak apa...
ayark mata dah nak meleleh
ku tahan dengan tenyeh tenyeh
konon habuk bertempek
nak aku bersuara
yang sebenarnya aku malu nak tanya
dia suka aku macamana
sebab dia tak pernah cerita
aku takut dikata
perigi cari timba
adat dulu memang dijaga
cinta telah lama kurasa

akhirnya dia kata.
5 taun lagi kita jumpa
harap zeza tak pi mana mana
aku diam selamba
nak cakap macam gagap
macam nak kata
yang dia a
ku cinta....

Category:

3 comments:

SEKALUNG BICARA said...

salam zeza..


Nostalgia dolu2 ker..heheheh...

sukar dilupakan....

zeza said...

sekalung bicara.
salam....terlepas pandangan,,,,

menyegar said...

Salam Zeza.. terkenang cinta lama ke?.Betul lah kata org. Cinta pertama sentiasa di dalam ingatan.

Post a Comment