selamat datang

KEDAI BUKU PERINTIS PUTRA PERDANA

SAMPAIKAN PESAN

KATA MAK
cakap biar beralas
jgn ada hati yang terluka
kerna sekali kecewa seribu tahun diingati juga

KATA MAK LAGI
tutur kata kenalah jaga
wanita yang terjaga
kerana budi bicara

dan akhirnya aku menjadi ibu
dan aku berpesan pada anakku
ibu selalu jaga kata kata
biarpun hati dan perasaan ibu selalu terluka
kerana itu ibu lebih paham akan perasaan
dan sebaikmungkin ibu menjaga perkataan

dan ankku pula berpesan
kepada cucuku
"kata nenek perkataan yang tidak berperasaan
seperti tidak ada pikiran,seperti kita tidak berpakaian"

Category:

2 comments:

Azam Abd Rahman said...

sajak2 awk ni sungguh mengesankan, saya sudah jadi peminat sajak2 awk, sikit hari lagi akan jadi perindu sajak2 awk tu

kedai buku perintis said...

sdr azam.
terima kasih menhargai tulisan saya.hmm siapalah saya berbanding sdr

Post a Comment