selamat datang

KEDAI BUKU PERINTIS PUTRA PERDANA

hmmmm ada aku kisah

jam 11.22 mlm.jalan lenggang saja.bulan pun suram.aku meneruskan permanduanku secara berhemah.senyap.tiada ada lagu lagu mengiringi .sengaja aku tutup radio.ada masanya aku bencikan kebisingan.

sewaktu aku berhenti mengisi minyak tadi terfokos pada seorang bangla.Bukan pada kebanglaan wajahnya yang ada mirip mirip datuk shah ruth khan,tapi gayanya yang agak gay.apertama kali aku melihat bangla gay.bayangkan mukanya yang basicnya penuh bulu dicukuri licin dan dialasi dengan bedak.Aku rasa 5 inci tebalnya.makeup matanya.dan liptic status pasar malam.merahnya mengalahkan cili merah hidup....

tak terkelip mataku bila melihat dia berjalan ala mengada ngada menawarkan servis mencuci cermin kereta pada seorang mamat macho.nak terkeluar urat perut aku dengan gayanya lentik mengalahkan ikan haruan.loya...dia cuba adjust selembut mungkin.punggungnya sengaja ditonggengkan .dan aku tahu mamat itu resah atau terkelu dengan adegan yang tiba tiba itu..

bunyi hon menyedarkan aku pada dunia fana.aku tidak sedar berapa lama aku hilang fokos.
cepat cepat aku menyudahkan kejaku dan berlalu dari situ.namun aku masih tercari kelibat bangla tadi.rasa apa ye.....seronok menontonnya...entahlah...

teringat aku pada seorang manusia ini..namanya siangnya lan dan malamnya lin.manusia dua alam dan talam dua muka.tak tahu aku gambarkan melalui lukisan.Setelah aku membelanya(membenarnya dia bekerja) selama 3 thn,tak pasal pasal dia menaruh dendam pada aku.Dia ingin membakar aku.INGIN BAKAR AKU,Aku tergelak.nak menangkap pencuri yang kerdil pun takut.tapi menyimpan cita cita ingin membakar bosnya.....sebenarnya dia tidak tahu aku sebenarnya makcik maskulin..belum cuba belum tahu..

diam.aku beristifar dalam hati.Ya Tuhan ampunlah aku..Berilah hidayah pada budak itu.Salah siapa dia jadi begitu.Sejarah yang aku kaji...puncanya ialah perpecahan keluarga dan kurang kasih sayang.sewaktu kecilnya sudah dihadiahkan pengalaman orang dewasa....
sekarang umur sudah meningkat...aku teringat ayatnya yang berulang kali...ade aku kisah...
aku tak kisah u....

Category:

0 comments:

Post a Comment