selamat datang

KEDAI BUKU PERINTIS PUTRA PERDANA

bila kekasih merajuk

ala bucuk bucuk mak.lalu kita peluk.kita cium kita dukung dan kita lambong lambong(bahagianya memujuk budak kecik)akhirnya dia kan tersenyum.setelah mendapat susu atau dia menjadi tenang.




masa ini dia sudah pandai menunjuk perasaan atau belangnya.Jangan dipujuk dengan barang mainan atau manisan gula gula atau choklat.Ini melatih ideanya menjadikan rajuk satu ugutan atau idea untuk mendapatkan sesuatu.Hanya biarkan dia sendirian dan pantau dari jauh.Jangan marah marah bila anak merajuk begini..katakan "umi sedih kalau adek merajuk"




Remaja biasanya ego dan tidak akan menceritakan apa apa yang terpendam dihatinya.Disinilah bermula bagaimana dia menhadapi sikapnya bila berdepan dengan masa sukarnya.Tuju hatinya adalah kawan.Salah kawan buruk padahnya.Ibubapa perlu memahami dan mendekati mereka disaat ini.ibu bapa biar jadi kawan dari bersikap ego atau protokol kebapaan atau keibuan..

Ini tahap yang paling kritikal dalan kehidupan seseorang.Pasangan yang merajuk seperti terhenti dunia seketika.Biasanya pasangan suami akan menggunakan rajuk ini sebagai senjata untuk menyakitkan hati isteri atau satu sebab dia mulai menyimpang.
ini penawar memulihkan rajuk sidia. dengan senyuman yang paling shahdu,pakai tipis tipis.pakai minyak wangi.dan bawa diri dengan membaca...hatinya berdetak juga.

hati ini bukan lagi
memohon kepercayaan
yang hilang sudah terbuang
kekosongan biarkan begini
seadanya teruja dalam jiwa
berlarutan selamanya.
inilah bahagia.dunia yang tiada

2.22 am

Category:

0 comments:

Post a Comment