selamat datang

KEDAI BUKU PERINTIS PUTRA PERDANA

luah rasa

waktu dan saat ini
risau seperti menghiris nadi
tertanya kemana
tertanya agenda apa
lewat malam muka belum bersua
ada kekasihkah diluar sana
tenang dan damaikah tanpa dirumah
adamasanya sedih bertarung
dalam beban rasa sayang 
dan menyelimuti simpati
apa maumu
disini puas berdoa
puas berairmata
dalam risau menjengah setiap masa
takut sakitmu secara tiba tiba

tidak puaskah 
saban masa menghiris rasa
dengan cinta palsu diluar sana
menidakkan aku yang diperguna
dalam dingin tidurmu
dalam ingin bicaramu 
akulah pelepas duka
akulah singgahsana
segala beban marahmu

dinihari betul menguji
hati yang tercari cari
sunyi antara sepi
sendiri
tahu kah kamu
bila aku mengunci
kata kata dalam jiwa
dan selamba tidak bertanya
itu adalah keruh 
yang tidak aku mampu mengeluh

Jangan ingat aku tidak tahu
hujung jarimu menitipkan sayang
pada perempuan perempuan
yang kempunan kemewahan
yang kamu selalu terpedaya
dengan kata kata

hilang kamu dilewat malam
hilang juga rasa rindu
menunggu

bila aku temani mu dalam majlis
sering aku seperti tidak diperduli
resahmu menunggu meseg
berulangkali melihat handphone 
berbunyi
dan aku bagaikan dihentak
 dengan senyuman mu
yang hilang dalam kewarasan
dimana aku ketika itu
dalam majlis mampu aku bertahan 
berpura tidak ada apa berlaku

dendam apakah memburumu
hingga aku hilang dalam pandanganmu

Aku tidak akan merayu
sehingga aku membeku
dalam membisu
dan gembirakah kamu
melihat aku 
yang hilang dalam duniamu


kbp
hati,,hentikan ....
11.59 pm


Category:

0 comments:

Post a Comment