selamat datang

KEDAI BUKU PERINTIS PUTRA PERDANA

apa salahnya kalau aku tua


kalau aku tukang masak
makanan aku tentu lebih sedap
sebab jari jariku sudah menhafal bahan bahan perasa
kalau aku aku penjahit
tentu jahitan aku lebih kemas dan teliti
kalau aku pencuci
tentu kamu tak perlu orang gaji
kalau aku pemandu
kemalangan tak kan berlaku
sebab aku sabar dan tenang selalu
kalau aku peniaga
kita akan sama berjaga
untung adalah milik bersama

sakit hatikah kamu.

kalau aku seorang pencinta
tentu dia aman disampingku
aku kaya dengan kasih sayang
aku miskin dengan pergaduhan
bukankah aku lebih sabar dgn dugaan

kenapa marah sangat kamu

kerana aku sudah tua
kerana aku bukan muda

bukankah aku jga berperasaan
dan kamu juga tidak selamanya muda.....
kehidupan ini bukankah berroda

Category:

3 comments:

Anonymous said...

Salahkan sekiranya aku sentiasa muda? huhu

kedai buku perintis said...

hati je muda.....

sy said...

suka sedanya saja

Post a Comment